Artikel

Sepasang couple kemalangan hancur berkecai selepas mencabar TUHAN

couplecabar

WAHAI hamba Allah, janganlah kamu mencabar TUHANmu!!

Berita : Sep 18 Wed 11:31 **
SANI MOHD NOOH: *Ini suatu kisah benar~ (kejadian di tmpt saya- johor. Tmpt & nama2 terlibat x perlulah ditulis di sini..)

Penangan mencabar Allah !

Sepasang couple, dinasihat oleh kluarga & kwn2 agar jgn suka buat maksiat.. Semua nasihat hanya dibalas dgn kata2 perli oleh mrk berdua..

Nak jd cerita smlm.. Terluncur kata2 dari mrk brdua, “Kalau Tuhan berani , meh kita jumpa.. Tgk sapa lg kuat ! ” Sambil ketawa. Kedua2nya gelak..

Kira2 jam 11.30 mlm (tanggal 16 sept 2013), mrk brdua berkenderaankn motosikal memecut laju di highway tepi kg kami. Tiba2 brdentum bunyi accident. Kedua2 pasangn itu terpelusok didpti terpelosok ke bwh lori 16 tayar.

Menurut saksi, mrk cuba memotong tp ada kereta brgerak perlahan d dpn, lalu terbabas ke lori semula, x dpt dielak lg..

Apa yg trjd kpd mrk?

Kedua2nya digelek hancur oleh lori yg sarat dgn muatannya itu..

Menurut saksi , tidak ada satu bhgn dari bdn kedua2 yg tidak hancur. Yg dpt dicam hanya 4 batang tulang (kaki) yg dagingnya telah tiada lgsung, bagai dikikis habis..

Bomba yg mengutip mayat2 itu hanya dpt mengutip sisa2 itu dgn penyodok shj. Oleh krn mayat2, mati berasingn, maka dpt la diasingkn jgk antara keduanya..

Di hospital, kedua2 mayat dimandikan dlm tapis, bagai membasuh daging cincang ( daging tetel ?), tiada jln lain.

Mayat itu kmdian dikafan bagai mengulung ‘kueh popia’ & dikerandakn. Kpd keluarga msg2 dipesan spya jgn dibuka lg keranda itu..

Maka siang td (17 sept 2013), telah ditanam hamba2 Allah yg sombong itu.. Hamba2 yg begitu berani mencabar Allah !

Apakah nasib mrk mlm ini wahai kawan2 ku !?

*Wahai saudara2 ku, wahai hamba2 Allah, ambillah pengajaran dari kejadian ini..(!)
Na’uzubbillah! Inilah balasanNYA ..cash di dunia..

18 Comments

  1. ya allah . jahil ny mereka yg mmbuat fitnah dan mereka2 cerita yg tidak mmpunyai kepastian..30% dari cerita nie saja yg benar…saya tau cerita yg sebenarnya..kawan saya yg terlibat dlm kemalangan ini…

    Reply
  2. al fatihah utk arwah…

    apa la tujuan fitnah yg mcm ni? harap tarik balik tulisan ni. baris pertama di tulis "nama & tmpt tak perlu di tulis". tapi… cuma ada 1 jer berita kemalangan yg mcm ni. dalam paper dah tulis nama arwah & nama tempat…

    cukup2 la tu. jgn aibkan arwah dgn fitnah…

    Reply
  3. huuuuhhh dia nak potong ada kereta lain didepan lori tu? tp pemandu lori kata budak tu nak potong dia lori sahaja?.. misteri!

    Reply
  4. al-fatihah buat mangsa.

    semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang yang beriman. dan dikurangkan dari azab api neraka.

    kita insan biasa. hanya Dia yang boleh menghukum

    Reply
  5. aku tak tau siapa kau. tapi tak payah mereka cerita. ajal dan maut di tangan Tuhan. kau tak perlu cerita aib orang yang belum tentu sahih. get a life bro

    Reply
  6. tlung jgan mnyebarkan fitnah apa2..

    biarlah arwah tenang di alam barzah..

    x elok nk mengeluarkn aib si mati…

    fitnah lebih berdosa dr mmbnuh..

    jgan hnya nk mncri keuntungan sampi sggup mnyebarkn ftnah…

    Reply
  7. al fatihah buat arwah

    bismillahirrahmanirrahim.

    memg sebarkan fitnah tidak baik.yang penting kita yang masih hidup nie perlu sentiasa beringat.kita hidup nie sementara sahaja.jadi, benda yg baik jdkn pedoman dn yg tidak baik jgn diikut.tapi apa yg kita ketahui berdua duaan menaiki motor bersama bukan mahram.tidak baik.Apa apa pun semua yg kita lakukan adalah berdasarkan niat dan Allah Maha mengetahui segala-galanya..

    semoga rohnya dicucuri rahmat…

    Aaaaaammmmiiiiinnnnnnnnn.

    Reply
  8. kalau cerita ini betul jadikan tauladan dan sempadan… tp kalau tak betul, tk baik burukkan org yg dah meninggal… sekurang2 dia mati syahid dunia sbb kemalangan…. al-fatihah… 🙁

    Reply
  9. Kami membawa pasangan untuk berkahwin secara sah di pejabat Majlis Agama Islam Thailand. Pernikahan ini adalah sah mengikut hukum syarak dan diiktiraf oleh Kerajaan Malaysia. Insya-Allah urusan boleh dijalankan dalam 2 hari sahaja & dokumen lengkap dapat diterima pada hari tersebut.

    Sekiranya berminat, sila hubungi :-

    DRINA DMARYA RESOURCES

    No 7 Tingkat 1, Simpang 4, Teluk Pulai (Atas Kedai Kek Bee's)

    Tel : 03-33745230/ 013-3311606

    WEB KAMI :

    kahwinthaibest.blogspot.com

    drina1998.blogspot.com

    Reply

Post Comment

Open

Close
WordPress copy disable plugin by JaspreetChahal.org